Variasjon, variasjon, variasjon – og forutsigbarhet. link-forfatter Helene gir deg sine beste tips for engelskundervisning i grunnskolen.
Les merForskning viser at karakterer kan stå i veien for at elever får med seg tilbakemeldingene. Du har sikkert opplevd at elever spør hverandre «hva fikk du?» når de får karakterer, slik at de konkurrerer med hverandre istedenfor med seg selv.
Les merVi hører stadig om «dybdelæring», «tverrfaglige temaer» og andre begreper fra ny læreplan for engelsk i Fagfornyelsen. Les hvordan du kan bruke Echo til den nye læreplanen.
Les merHva skjer når politikere gir oppdragelsen innhold uten å la seg stagge av barnefaglig kunnskap og dømmekraft? Forfatter og professor emeritus ved Universitetet i Oslo, Lars Løvlie, har skrevet essay om politisering og pedagogisk motstand i norsk skole.
Les merFå faglig påfyll og mer kunnskap om våre læreverk til ungdomstrinnet. Forfattere og redaktører inviterer til webinar og gleder seg til å snakke om sine fag og vise læreverkene!
Les merDysleksi er en spesifikk vanske med lesing og skriving som ikke kan forklares ut fra én faktor alene. Det er en medfødt disposisjon, uavhengig av evnenivå.
Les merMange barnehager bruker pedagogiske programmer som støtte og hjelp i arbeidet sitt. Erfaringene fra praksis er mange – og meningene om bruken av standardiserte program for å forebygge og løse problemer i barnehagen er delt.
Les mer