Tilbake til alle arrangementer

Fagkveld i norsk som andrespråk

  • Fagbokforlaget Kanalveien 51 Bergen Norge (kart)
pexels-photo-590493.jpeg

Fagkveld i norsk som andrespråk, Bergen 19. november, kl.18.00

Vi åpner dørene til vårt boklager i Bergen og ønsker velkommen til en inspirerende fagkveld sammen med forfatterne Gølin Kaurin Nilsen og Cecilie Hamnes Carlsen. Det vil bli servert litt snacks og noe godt i glasset. Fagkvelden er gratis, men det er begrenset med plasser, så her er det førstemann til mølla som gjeder. Velkommen!


PROGRAM

Kl. 18:00 Dørene åpner
Kl. 18:30 Fagbokforlaget ønsker velkommen
Kl. 19:00 Gølin Kaurin Nilsen – Verkspresentasjon av På nivå
Kl. 19:45 PAUSE
Kl. 20:00 Cecilie Hamnes Carlsen – Vurdering av språkferdigheter
– mellom politikk og etikk

Slutt ca kl. 20:45

Forlagshuset i Bergen ligger i Kanalveien 51, like ved bybanestoppet Kronstad. Fagkvelden holdes på lageret i tredje etasje. Inngangen er på baksiden av forlagshuset, mot nord (sentrum).


Bor du langt unna Bergen eller har du ikke anledning til å komme? Fortvil ikke, hele programmet vil bli filmet og lagt ut i ettertid på vår Facebook-side Fagbokforlaget norsk som andrespråk!

OM FOREDRAGSHOLDERNE

IMG_3320gray med krede3.jpg

Gølin Kaurin Nilsen

Gølin har arbeidet med undervisning i norsk som andrespråk siden 1991 og er forfatter av læreverk som Norsk nå!, Mer norsk og Klart det!. I høst ga hun ut det komplette grammatikkverket På nivå. Nilsen har deltatt i nasjonalt læreplanarbeid og har inngående kunnskap om Rammeverket (UDIR 2011). I dag underviser hun ved Universitetet i Stavanger og holder på med en doktorgrad innenfor norsk som andrespråk.

bw_cecilie_hamnes_carlsen_etset ny1.jpg

Cecilie Hamnes Carlsen

Cecilie er professor i andrespråkslingvistikk ved Høgskulen på Vestlandet. Hun har doktorgrad i vurdering av språkferdigheter og har i en årrekke jobbet med utvikling av norskprøver for voksne innvandrere. Hun har også jobbet med utvikling av prøver for barn og unge innlærere. Cecilie er medforfatter av boka Vurdering av språkferdigheter.